İçişleri Bakanlığının talimatları doğrultusunda İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü ile İlçe Nüfus Müdürlüklerinde Bakanlığın konsept çalışmaları tamamlanmış ve vatandaşın hizmetine sunulmuştur. İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerinde verilen hizmetlerin daha etkin, hesap verilebilir ve vatandaş memnuniyetinin en üst düzeye çıkarılması amaçlandığından Bakanlığımızca İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerinde randevu sistemi oluşturulmuştur. İl ve İlçe Nüfus Müdürlükleri ve Şefliklerde sunulmakta olan hizmetlerde kalitenin yükseltilmesi, vatandaşla olumlu iletişim kurulması, konseptten amacına uygun bir şekilde faydalanılabilmesi ve devletvatandaş ilişkisinin güçlendirilerek vatandaş memnuniyetinin en üst seviyeye çıkartılabilmesi için Bakanlıkça uygulamaya konulan “Alo 199” çağrı merkezi, “randevu.nvi.gov.tr” ve “NVİ Mobil” uygulamasından verilen randevu ile vatandaşlarımıza hizmet sunulmaktadır. Bakanlığın hizmet politikası çerçevesinde randevulu yapılması gereken nüfus hizmetlerinde randevu sisteminin tam olarak uygulanabilmesi, hizmette eşitlik ve hakkaniyetin sağlanması ve olası şaibelerin önüne geçilebilmesi için zorunlu ve makul mazeretler haricinde kesinlikle randevusuz işlemin yapılmamasını, zorunlu veya makul mazeretler halinde İl Müdürlüğü ve İlçe Nüfus Müdürlüklerinde İl Müdürünün, İlçelerde İlçe Nüfus Müdürünün, İlçe Nüfus Müdürlükleri dışında kurulan Şefliklerde yetkili Şefin takdirinde asgari seviyede olmak üzere randevusuz işlem yapılabileceğini, konunun randevu ile işlem yapan ilçe nüfus müdürlüklerindeki tüm personele duyurularak herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesini, aksine hareket eden personelin olması halinde gerekli yasal işlemlerin yapılmasını ve konunun Kaymakamlarca takip ve denetiminin yapılmasını; Ayrıca, tüm kamu kurum ve kuruluşlarınca da; nüfus hizmetlerine ilişkin Bakanlıkça uygulamaya konulan “Alo 199” çağrı merkezi,randevu.nvi.gov.tr ve “NVİ Mobil” uygulamasından verilen randevu ile hizmet alınabilecek ve nüfus müdürlüklerinde randevusuz işlem yapılmayacaktır.